LEGENDY POLSKIEJ MOTORYZACJI
POLONEZ - Polacz, Poldek, Polder lub Polar. Produkowany w zakladach
FSO na Zeraniu w latach 1978-2002. Jednak pierwsze prototypy wyszly juz w 1977 r.
Poldek bazowal na fiacie 125p (glownie silnikami: 1295cm3 65KM, 1481 cm3 75KM i wzmocniony
82KM. Polonez byl produkowany w wersji hatchback, co bylo nie lada nowoczesnoscia w latach 70.
Zastosowano nowe standardy by poprawic bezpieczenstwo, wzmocniono drzwi, maska byla zawieszania na
podszybiu co zapobiegalo wgniataniu sie maski do srodka auta podczas wypadku. W roku 1988 rozpoczeto
produkcje modelu przejsciowego ze starego Poloneza na Caro. Zamontowano nowe lampy tylne, zostawiono
okragle reflektory,jednak migacze poszly na przedni zderzak. W 1992 roku rozpoczeto produkowac Polonezy Caro.
Odznaczaly sie nowoczesna stylistyka , lepszym wnetrzem od swoich poprzednikow, lepszymi silnikami, no i zmienionymi
przednimi swiatlami. W 1996 roku wprowadzono wersje sedan Poldka o nazwie Polonez Atu. W 1997 roq wprowadzono
wersje Plus. Zdrezaki mialy kolor nadwozia i rejestracja byla umieszczana na obu zderzakach, nie jak dotychczas
na przednim. Produkcje Polonezow zakonczono w 2002 roku. A teraz pare fotek Poldolotów:
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL